Wednesday, January 05, 2011

Buku Nostalgia

Ketika balik kampung sempena cuti sambut tahun baru minggu lepas, sempatlah melakukan kerja-kerja mengemas dan susun atur yang baru. Lagipun kesan banjir haritu belum dibersihkan sepenuhnya. Duk godek-godek kotak lama-lama rupanya dalam tu ada macam-macam buku semasa kami kecik kecik dulu. Kami itu merujuk kepada aku, kak ngah dan kakak. Duk belek-belek balik tersenyum sendirian. Betapa dulu memang tak dinafikan kami suka sangat membaca. Sangat kerap mak pak kami belikan buku bacaan kepada kami. Ada juga buku-buku teks yang lama-lama ada dalam simpanan di rumah. Mana mai ntah. 












Yang paling nostalgia ialah buku bertajuk "Orang Tamak Selalu Rugi"





Lembu Sesat memang best !

Sebenarnya memang banyak lagi buku-buku yang ada dalam simpanan kat rumah tapi tak larat nak snap semuanya.

*Oh dah tahun 2011 rupanya

4 comments:

Leez M. Saaid said...

ya ampunnn sepul....hang masih simpan buku2 nostalgia ni??hahaha

mmg ler ingat sgt buku ilmu alam, kajian tempatan dan ilmu kesihatan....tak sangka kita ni mmg dah veteran kan...huhuh.

CikNazla said...

haha nnt besar sket bacakan buku Lembu Sesat pada Umar Shadiq.

pastu buatlah insurance untuk buku2ni. sejarah ni!!!

sepul said...

Kak Leez...
a'a kat rumah saya memang banyak buku-buku lama lama dulu. lagipun dulu masa kecik-kecik memang suka membaca. bila dah besaq ni hehehe kurang sket dah.

veteran? tapi saya kurang veteran sket dari ahkak

sepul said...

Cik Naz..
baiklah inshallah akan diusahakan. kampeni insuran manalah yg sanggup menginsured kan buku buku lama ini