Friday, March 11, 2011

Bandoeng part.2

Selesai membeli dan membelah di FO Anakecil, masa ni around 4pm kot singgah makan di kedai yang sangat berhampiran. Memang request nak makan kedai dekat-dekat sini ja sebab nak jimat masa. Nak try makan kat tempat lain-lain, hmm lain trip lah nampak gayanya. Inshallah.



NASI BAKAR.... lebih kurang macam nasi sunda. Style kering-kering. Makan bersila.



Ni nama dia Nasi Bakar Ayam Komplit.Makanan kami bertiga hari itu sama ja sambil disulami dengan ayaq Fanta kaler merah.

Zas zus zas makan tak sampai 20 minit siap. Terus menuju ke Jalan Riau. Kadang-kadang aku pun konfius nama antara Riau dan Dago sebab lebih kurang sama ja keadaannya. FO kiri kanan.

Petang-petang macam ni memang meriah sebab kiri-kanan dah banyak gila gerai jualan. Previous visit here macam sunyi ja jalan ni.



FO lah. Ada yang boleh snap gambaq dalam FO ada yang tak boleh. Tapi nak snap pulun-pulun pun tak dak dah. Ralit (bahasa KL nya ialah leka) duk pilih baju, seluaq dan sebagainya.


Antara yang terpilih untuk dibawa pulang ke Kuala Lumpur. Di tepi jalan ja gerai ni.


Seterusnya berjalan-jalan ke semua FO yang terdapat di sepanjang Jalan Riau ini.



Jonas Photo ialah kedai gambaq yang menjual frame gambaq yang sangat cantik, unik dan kreatif pada harga yang sangat murah dan berbaloi. Terima Kasih pada Lily yang ada cerita pasal kedai ni. Masa kunjungan terdahulu aku dah beli beberapa frame yang berkaca tapi bila sampai KL saja abes pecah. So kali ni beli frame yang besaq gedabak tapi buat hand luggage saja. Selamat sampai dengan jayanya.



Habis saja kat sini terus ke Rumah Mode. Masa ni dah nak Maghrib dah.

Surau kat Rumah Mode ni memang dipecahkan antara cowok dan cewek dengan tembok rendah saja. Memang boleh nampak lah. Tapi tak kisahlah yang penting dapat menunaikan kewajipan kepada Nya.



Lebih kurang 2 jam kat Rumah Mode, keluaq makan depan tu ja kat Bumbu Desa. Ok la boleh terima la walaupun tak sedap mana pun. Kalau dah mai sekejap-sekejap ni takleh berkira sangat tentang makan. Yang penting objektif tercapai.



Fuh letih memang takyah cakap lah. Lepas tu menuju ke tempat penginapan seperti yang tertera di atas. Ok not bad.

Nanti aku sambung lagi.

4 comments:

@xiM said...

sambung jangan tak sambung..

aku berkenan dngan kedai frame tu..

sepul said...

aj..
nanti shaye shambung

@xiM said...

sekali sambung hambik ko..3-4 entri..

aj suka aj suka..!

sepul said...

AJ
awak memang nakal auwww