Monday, October 15, 2012

Aku Pernah Di Sini

Sepanjang menjadi penduduk Shah Alam dari 1999 hingga 2004 ada 3 lokasi aku pernah tinggal. Pertama Kolej Jati kemudian Seksyen 11 dan terakhir Seksyen 7. Antara ketiga-tiga lokasi ni, Seksyen 7 paling banyak tinggalkan kenangan kat aku. Macam-macam lah.





Aku mula tinggal di Seksyen 7 dari tahun 2002 hingga 2004. Masa tu kawasan ni baru saja naik. Rumah pun baru siap. Sunyi, sepi dan agak scary.





Kawasan nak masuk ke rumah aku. Blok 42. Ok bekas rumah sewa aku.





Sekarang dah terlalu banyak kereta. Double parking di mana-mana saja. 








Pandangan dari tangga nak naik rumah. Kami parking moto kat situ ja. Senang nak jenguk kalau ada apa-apa. Kat sini juga pernah mencatatkan banyak macam-macam kejadian. Pernah sekali tu ada awek UNISEL dia nak naik parking yang curam tu dia terpulas throttle minyak terlebih kuat lantas melanggar bahagian belakang motor aku. Kebetulan masa tu kami semua ada di rumah. Duk tengok kat tingkap. Kawan aku kata "wei tu moto hang kena langgaq." Aku baru keluaq dari toilet masa tu. Pakai baju apa semua teruih turun macam nak marah sekali tengok awek tu tengah tergolek duk sebut "aduuuhh..aduhhh".


Masa berlalu, sempat la kawan lebih kurang dalam 3 bulan macam tu. Okeh itu cerita lama.





Ok ni lah rumah sewa yang pernah aku tinggal dulu. Dah hampir 8 tahun aku tinggalkan. Rindu suasana dulu. Tapi aku tau , ia takkan berulang kembali.

No comments: