Wednesday, October 06, 2010

Makanan Orang Kaya

Makanan orang kaya pada hemat aku jenis yang simple-simple. Takdak deco yang over. Pinggan putih yang over size. Sama ada berbentuk bulat mahupun lain-lain bentuk. Satu lagi dari segi namanya... panjang dan susah nak sebut bagaikan nama sejenis molekul untuk bahan kimia atau pun terms anatomy. Dan akhir sekali sudah tentulah harganya.


Siapa setuju boleh terus membaca. Bagi orang kaya yang sedang membaca blog ini, ia hanyalah sekadar hemat aku sebagai orang kebanyakan yang berpeluang merasai nikmat makanan orang kaya di tempat yang sangat mewah. Oh ini bukanlah hendak menunjuk-nunjuk. Ini sebagai coretan rasa ku.



Inilah maksudku........ Makanan secipot saja.


 Dan menggunakan pinggan berkaler putih.


Harga bagi sepotong daging di atas pinggan ini adalah sangat-sangat di luar kemampuan aku.


 Begitu juga dessert ini. Secepeloet ajo.

Namun apa-apa pun aku bersyukur atas rezeki Nya. Dan juga kepada individu yang telah sudi membayarkan harga makanan yang telah dimakan oleh aku dan makencik tempoh hari di sini....



Dalam perjalanan pulang ke rumah setelah selesai makan di sini, aku dan makencik singgah di Restoran Al-Madina, Mutiara Damansara dan makan dengan lahapnya.

6 comments:

@xiM said...

aku sangat bersetuju dengan hang..makanan sangat seciput tapi harga mahal tak hengat..sekali sekala boleh lah sekadar nak merasa..sekali setahun kan..

che'Burn@che'Qis said...

hoho..kaya..kaya..

sepul said...

axim..
ishh aku ni kalau banyak duit pun tak mungkin aku akan ke restoran yang mahal mahal macam ni. lebih rela aku makan pizza hut ataupun KFC.

sepul said...

burnqis...
orang lain yang kaya... aku cuma merasa secebis kenikmatan ajo

@xiM said...

tapi aku hairan kenapa orang kaya banyak yang boroi walhal makan seciput macam ni jer??kuat makan rasuah kot?hahaaa

sepul said...

keh keh keh...
kalau kuat minum arak ramai orang kata boroi. wallahu'alam.

mungkin depa banyak makan junk food kot.