Thursday, May 31, 2012

Roti Canai Transfer Rd.

Ni kali pertama aku makan roti canai Transfer Rd. yang khabarnya begitu popular dan sedap di Penang ni. Let's try.






Beginilah gerainya. Terletak di satu sudut di Jalan Transfer berhampiran Caltex dan bertentangan dengan sebuah kedai roti.




Selain aneka jenis roti canai juga dijual roti bakaq yang dibakaq menggunakan arang.










Kenalkan ni jiran aku masa makan kat sini. Meja disusun memanjang seolah-olah di kantin sekolah. Aku tengok dia syok ja duk pekena roti banjir kuah ayam.





Aku order roti banjir kuah daging sama teh ais.






Roti canai dia agak rangup. Tapi bagi aku sedikit oily. Memanglah roti canai oily tapi yang ni keoilyian dia terasa dengan agak ketara sikit.





Terasa macam tak puaih pulak roti canai tadi, tambah lagik order roti bakaq telor. Makan tak abis pun sebenaqnya. 



Ok bagi aku roti canai disini yang aku makan hari tu memang agak rangup dan sedap jugak la walaupun sedikit berminyak. Bolehla kot. Nak kata paling sedap ka apa ka memang tak lah kot pada pendapat aku. Setiap orang lain seleranya.

6 comments:

@xiM said...

aku suka roti canai kuah banjir tuh!!

sepul said...

ya saya pun suka.

Anonymous said...

Penah makan skali saja..

sepul said...

awat nik makan sekali saja

@xiM said...

ehh sukati dia lah nak makan sekali jaa punnnn

sepul said...

axim yang hoverina